Alla inlägg den 10 april 2010

Av Elle - 10 april 2010 10:51

Oj !!! Det blev galet ... två lika inlägg...o inte hittar jag någnstans jag kan ta bort det ena ... o inte hinner jag leta just nu .. förlåt ... ska försöka o inte upprepa detta ...*L*  Kram!  

Av Elle - 10 april 2010 10:21

 

Ja, det är det både ute o inne!   men det var det inte då jag skrev här tidigare i morse   ,... hade skrivit ett långt inlägg o så kom jag när ngn tangent o vips så var allt borta .  Har nu fixat tårtan och förberett middagen .. eller lunchen blir det väl .. mina gäster kommer ju vid 12 o då ska vi äta o sen blir det kaffe lite senare ...Min syster G. kommer inte med ,hon har varit sjuk och är ännu inte bra ... hon orkade inte .. men skulle komma så snart hon blir någorlunda frisk.

Morgonen var seg .. till en början ... men så hoppade Åskar upp på hyllan o skulle ha ner tavlan o krukväxterna ... men idag var han snäll, han sa till först... ja, han jamade så hjärtskärande ... , visst var det synd om honom... där han satt -- mätt o belåten (jag hade varit uppe för ett par timmar sedan o gett dem mat)..Jäkla katt säger jag .. men idag fick han inte nöjet att sopa ner mina prydnader ... jag skuttade ur sängen ,glatt,,,, men som sagt segt ... hade någon annan än katterna sett mej hade de sagt att jag "masade " mej ur sängen ... ha,,ha...så ta mej inte på orden när jag använder dessa verb.

Tänker onekligen på min pappa varje gång jag gör en "tårta" eller "pannkaka " som han sa  .... det är 35 år sedan han gick bort men jag hör hans röst ännu ... ja, mammas också men det är ju "bara"13 år sedan hon gick bort. 

Jösses vad jag hoppar från ämne till ämne här  .. men sådan är jag .. det är bara att acceptera ... skriver vad som tankarna sysslar med ,helt enkelt.

 

Efter min födelsedag som snart infaller ska det bli ändring på matvanorna här ... har aldrig vägt så mycket som jag göör nu ... usch ,det är hemskt   men vad då det är ju jag som får bära kilona och jag inser nu vilka hemska tyngder det är för mina nya knäleder ... det får bli ordning o reda här på "bygget". Inte något dattande som "bara " det här o sen ....känner Du igen dessa ord ?  Nej , det tror jag inte *L* ... Du hör nog till dem som har ordning på vikten o allt annat också ... ja, för just nu känner jag ,ej ensamast i världen med övervikt!        Nu får Duy ha en riktigt bra o fin lördag ... Det ska jag ha .. det vet jag att det blir... en av mina två bästa väninnor kommer o så en syster o systerson o så min egen son ... Som var här i går kväll o hjälpte mej med att6 torka golv o diska ...vilket jag blev jätteglad över ..  Kram!     

Av Elle - 10 april 2010 10:21

 

Ja, det är det både ute o inne!   men det var det inte då jag skrev här tidigare i morse   ,... hade skrivit ett långt inlägg o så kom jag när ngn tangent o vips så var allt borta .  Har nu fixat tårtan och förberett middagen .. eller lunchen blir det väl .. mina gäster kommer ju vid 12 o då ska vi äta o sen blir det kaffe lite senare ...Min syster G. kommer inte med ,hon har varit sjuk och är ännu inte bra ... hon orkade inte .. men skulle komma så snart hon blir någorlunda frisk.

Morgonen var seg .. till en början ... men så hoppade Åskar upp på hyllan o skulle ha ner tavlan o krukväxterna ... men idag var han snäll, han sa till först... ja, han jamade så hjärtskärande ... , visst var det synd om honom... där han satt -- mätt o belåten (jag hade varit uppe för ett par timmar sedan o gett dem mat)..Jäkla katt säger jag .. men idag fick han inte nöjet att sopa ner mina prydnader ... jag skuttade ur sängen ,glatt,,,, men som sagt segt ... hade någon annan än katterna sett mej hade de sagt att jag "masade " mej ur sängen ... ha,,ha...så ta mej inte på orden när jag använder dessa verb.

Tänker onekligen på min pappa varje gång jag gör en "tårta" eller "pannkaka " som han sa  .... det är 35 år sedan han gick bort men jag hör hans röst ännu ... ja, mammas också men det är ju "bara"13 år sedan hon gick bort. 

Jösses vad jag hoppar från ämne till ämne här  .. men sådan är jag .. det är bara att acceptera ... skriver vad som tankarna sysslar med ,helt enkelt.

 

Efter min födelsedag som snart infaller ska det bli ändring på matvanorna här ... har aldrig vägt så mycket som jag göör nu ... usch ,det är hemskt   men vad då det är ju jag som får bära kilona och jag inser nu vilka hemska tyngder det är för mina nya knäleder ... det får bli ordning o reda här på "bygget". Inte något dattande som "bara " det här o sen ....känner Du igen dessa ord ?  Nej , det tror jag inte *L* ... Du hör nog till dem som har ordning på vikten o allt annat också ... ja, för just nu känner jag ,ej ensamast i världen med övervikt!        Nu får Duy ha en riktigt bra o fin lördag ... Det ska jag ha .. det vet jag att det blir... en av mina två bästa väninnor kommer o så en syster o systerson o så min egen son ... Som var här i går kväll o hjälpte mej med att6 torka golv o diska ...vilket jag blev jätteglad över ..  Kram!     

Ovido - Quiz & Flashcards