Alla inlägg under juli 2012

Av Elle - 23 juli 2012 09:00

det som höst.. mörkt  mulet och det blåser som bara den.   Men hösten luras nog bara lite för i morgon skulle ju det bli nästan 30 grader sa de på "vädertjänsten" i går på tv.

Jag möblerar om till Åskars förtret. Han jamar o har sej när jag flyttar möblerna.  Får se om jag trivs med detta   Vardagsrum o sovrum med bara ett valv emellan... Det går ju att sätta tillbaka möblerna till samma som det varit om det inte blir bra.  Så har jag fått göra förr..*L*    

Av Elle - 22 juli 2012 13:58

När jag steg upp men nu när jag är klar att gå ut hade molnen tornat upp sej och det är inte alls lika skönt ute. Känner mej inte alls glad i dag … Jag som mått så bra i själen den sista tiden har sådan oro o längtan inom mej så det gör riktigt ont….


De ”lärde” säger att man kan bestämma vad man ska tänka   men jag tror inte riktigt på det … det hjälper inte ens med glad o fin musik … tårarna finns därinne ändå…


Tur att jag har min lille Åskar  o minnena av mina andra tillgivna  små vänner… Mandel ,Otto , Lizzie och Åsa… De två sista är hundar som jag haft . Tänker ofta på mina små vänner som lämnat denna världen o finns i sina himlar… Både katt o hundhimlen..


Nej .. jag får nog sätta på lite te… det blir gott att dricka här i ensamheten

Men jag har att göra inne också om jag nu har lust till det.


….  


Av Elle - 21 juli 2012 16:18

     

Av Elle - 21 juli 2012 16:09

sedan jag var här... Månaderna går fort och jag hinner liksom inte med.  

Jag har flyttat sen sist , bor i sonens hus för tillfället  men söker lägenhet... under tiden .

Är ensam igen ... Jag klarar inte av att ha ett förhållande tror jag .. är nog för gammal ...fniss...

I dagarna har jag äntligen träffat min bloggväninna som jag har haft kontakt med på bloggen i säkert 12 år... Hon var lika trevlig i verkligheten som när vi chattat med varann.  

Skulle klippa gräset idag men grden nya gräsklipparen la av.. tror kanske inte detär klipparen utan sladden som inte ger kontakt ... Men nu klarade jag mej från detta ... det är ju bara jobbigt ..*L*

Ovido - Quiz & Flashcards