Alla inlägg under maj 2011

Av Elle - 29 maj 2011 12:42

Föresten det är det nog lite varstans idag.       Solsken en stund och sedan alldeles mörkt på himlen.                                           
                                                  Var hos läkaren på årskontroll i fredags... blev mycket irriterad på honom. Visst väger jag alldeles för mycket... det är jag mer än medveten om... men han föreslog en skallad "fettoperation". Men jag vägrade ansöka om det. Jag har gjort nog med operationer, så nu ska jag banne mej visa honom. Jag har alltså börjat med att verkligen tänka på vad jag stoppar i mej.  Men min reaktion precis efter  beskedet var konstig och vad jag ska skyla den på , det vet i sjutton. Jag åkte direkt till affären och köpte en stor chokladkaka och en jättestor glass. Sedan jag svalt det sista av det så började jag tänka ... varför stoppade jag i mej detta .. ? Glassen var ju god men när jag kom till chokladen så smakade det allls inte bra.   Nu hoppas jag att jag kan lita på mej själv. Fick ett råd att jag ska intala mej att sötsaker o feta saker är äckligt, o visst ska jag pröva det. Får se om jag kan tycka det efter ett tag.                        Idag har katterna ,bägge två, varit inne hela förmiddagen och Åskar sover fortfarande uppe på hyllan alldeles under taket i köket medans Otto spatserade ut för en stund sedan.                                           Vi är bortbjudna på lunch till ett par vännner och grannar. Det är väl bara de vi egentligen  umgås med här på campingen. De är också boende här året om.                   Kan inte låta bli att tänka på den hemska bussolyckan i Stockholm . Tänker på chauffören , vad hemskt hon måste må.  ja, det är ju tragiskt för de andra inblandade också men hon har ju orsakat det även om hon kanske inte var skuld till själva olyckan . Vilket jag hoppas att hon inte var. Bussbolagen brukar då ofta köra med dåliga bussar... det ser man om man tex. tittar på däcken...  Nej nu får jag nog börja göra mej i ordning för lunchen hos Mia o Chrille.  

Av Elle - 20 maj 2011 10:45

Jag hinner inte med ... eller så är det att jag känner att det enligt K. är onödigt och då blir jag stressad om jag sitter här. Men jag ska försöka ta mej tid ... ja, jag har kommit underfund med att detta är viktigt för mej ... att då o då få skriva av mej lite.   Har många gånger saknat alla brev som jag skrev förr i världen ... Då hade jag en massa brevvänner .. lite varstans om i världen .. nu sitter jag här o har knappt kontakt med en människa.. Nej så illa är det inte ... men nog saknar jkag kontakten med folk..

Kanske skulle jag försöka skaffa mailkompisar?  Är det ngn som vill skriva mail till mej ?

 

Idag kom Åskar in alldeles genomblöt ... han hade väl promenerat  i högt vått gräs men dessutom hade han nog varit o promenerat i någon jordåker ... för han satte jättefina svarta tassavtryck på min vita morgonrock!!!!   Inte blev jag irriterad på honom för det ... men när det kommer folk in här med stora smutsiga skor eller stövlar ... då är jag nära att explodera!!!! 

Vad är skillnaden    jo kanske är det storleken på fötter ... Ha,ha...  Nej nu ska jag igång med snabelfixareen  (dammsuga alltså)   Ha en härlig dag ! Kram!  

Av Elle - 8 maj 2011 11:56

sommaren verkar ha kommit tillbaka.. HÄRLIGT!    Nu ska jag strax åka till stan o handla .det är alldeles tomt i kylskåpet. Efter det blir det en stund ute igen.  Det är härligt att vara ute o bara i en t.shirt och ett pat skitna jeans... Låter inte det gott?    Katter u hund vill bara vara ute och jag förstår dem  verkligen . Ev. ska här göras en rabarber paj senare idag efter nytt recept . om jag kan komma på vad jag läste det. Det var med mandelmassa i . paj är ingen höjdare enligt K. men jag älskar det , så det får det bli . Har också en granne som är nästan lika förtjust i kaffebrös som jag .. så vi får väl mumsa själva ...  

Av Elle - 7 maj 2011 10:51

Det ser ut som om sommaren kommer tillbaka idag. HÄRLIGT!

Sov länge idag o det var otroligt skönt efter en natt då mitt ena ben krampat i flera timmar. Till slut var jag tvungen att gå upp o ta mej en rejäl runda i  villavagnen. Låter som den är stor,hi,hi... men ska sanningen fram så var blev det flera rundor på liten yta.

Nu ska jag strax ut o greja , jag håller på att göra rent en liten bergknalle från mossa. Jag vill ha en ute plats under trädet vid bergknallen men det råder delade meningar om det ... *L* Men denna gången ger jag mej inte .  Jag gav med mej angående mossan . Jag vill ha den kvar men det ville inte K.  Jag måste erkänna att det blir riktigt fint utan mossan.   Ska iallafall plantra lite taklök  i de små springorna  så får jag ju lite grönt där iallafall.

Det är jätteroligt att hålla på därute. En sak jag funderar på är vad jag ska lägga för underlag till "golv". Som det nu är är det bara jord. Att skaffa hem sten det tar en evig tid antar jag om jag ska plockamed mej hem när vi är ute  ,att lägga träplattor?? det går väl inte på jorden.. Kan man lägga en bit  pressening eller ngt . under? Ytan är inte stor... kanske att det går. Ja, det återstår att se när jag kommer så långt.

Nu får Du ha en fin dag .. så hörs vi senare .  

Bloppis-annons
Av Elle - 5 maj 2011 16:06

Jag har två GOSE-kudar som jag säljer.  De är sydda i ljusgul tvättad  (oanvänd) flanell.Fyllning     en är fibervadd. Storleken ca:21*21 cm.     De kostar 15:- st.  + porto på 12 kr.

Barnartiklar & Leksaker, Säljes - Kungsbacka (Hallands län)
Pris:    15:-
Telefon:    0303-65097
 
Av Elle - 5 maj 2011 14:36

men inte så där jättegott o fin, hade vinterjackan på mej när jag gick ut i skogen.. Gick är väl inte det rätta ordet .. jag snarare stapplade. Fortfarande sover nederdelen av mitt högra ben på utsidan och jag har tappat känseln i det, så nu är stavarna bra att ha + att halva foten är bortdomnad.

Tur att man är född envis. Jag tog kameran med men fotograferade ändå med mobilen  , tycker det är så himla bekvämt o lätt att ta upp den ur fickan .

De foton som jag ska visa nu är inte från min promenad idag..

valborgsmässoafton då vi var ute fotograferade jag också med mobilen... trots att kameran var med . Överväger att köpa en kamera eller en annan mobiltelefon som kan ta bättre bilder. Det blir nog en kamera för det finns ju större valfihet att ställa in den på olika situationer eller vad jag nu ska kalla det.     Under Påskhelgen var vi inne i Göteborg och åkte Göteborgshjulet.. Helt otroligt vackert var det från den högsta höjden. Jag trodde inte jag skulle klara den höjden utan att blunda .. men det var inte otäckt allls .. tror att jag kommer att åka där flera gånger

          Nej , nu ska jag göra lite nytta innan K. kommer hem från jobbet. han har haft semester så det är väldigt konstigt att vara ensam hemma ...  det var så länge sedan sist.

Av Elle - 4 maj 2011 17:26

Ja, det har det varit de sista dagarna, snöfall o rena isvindar.   Här var det inga isvindar precis... goá varma minnen.. åskar är på väg ner i sin o sina syskons korg detta var för snart 5 år sedan. % juni närmare bestämt.

Ovido - Quiz & Flashcards