Alla inlägg under juni 2010

Av Elle - 30 juni 2010 11:26

o det regnar ute !!!! Måtte det inte göra det i morgon för vi har inget regnskydd... Glömde o fråga syrran om hon hade ngt.  Allt annat har vi lånat av henne..

Svågern skulle komma förbi o hälsa på han är på väg ner till Kristianstad för att flyga modellplan... Någon tävling tror jag det var .

Sonen lånar ut sin bil till mej så jag slipper att "konka" med  allt på bussen vilket var meningen från början .. Nja, inte bordet o så , det tog K. med sej i söndagskväll.

 

Katterna känner nog på sej att jag ska ut igen ... de lämnar mej inte en sekund... nu ligger de här o tittar på mej ... o reser jag mej häriftån går de med ...

 

Nej ,jag har ingen ro i kroppen ... får röra på mej lite igen... Ha det bra o var rädd om Dej!  Kram!

    

Av Elle - 29 juni 2010 15:52

Solen gassar och det är 27 grader varmt ute, men jag sitter inne med fördragna gardiner och syr ..*L*  Jodå, vi fick en plats på torget.. så på torsdag morgon kl. 06.00 ska vi vara  vara där ... hur det nu ska gå till....????  ja, inte vet jag   , är väl lika bra att inte sova naten innan .. tror nog att jag är lika pigg om jag varit vaken hela natten som om jag ska lägga mej o sova o gå upp så tidigt ... Tidiga morgnar , det var när jag var ung, det*L*

 

Nu ska det sys hjärtan... jag syr inget annat nu ... är klar med det som varit påbörjat. Har ju tvättat idag på morgonen så lite måste jag stryka .. men inte allt det orkar jag inte i denna värmen som är ..

 

Sonen var här med hjärtan han ritat  innan hann for ut för att fiska makrill... Visserligen har  jag garderat med kycklingklubba .. bäst så vi inte blir utan mat ... Nu får Du ha det så bra .. så hörs vi om inte förr så nog på fredag iallafall..   

Av Elle - 28 juni 2010 09:08

med en riktigt grå morgon... Ja, himlen är täckt med ett riktigt tjockt grått moln men värmen är iallafall här + 17 grader. Alldeles precis lagom tycker jag.

Jösses så gott jag sovit i natt... och nu kl 8.15 väcktes jag av små kalla kattnosar ...*L*  också det var underbart!!

 

Var i Östadkulle hos min syster igårkväll o lånade ett bord o en ställning inför torgdagen. Tycker inte det är lönt att skaffa  något eget förrän jag vet om det fungerar.. "Lånade " också lite av hennes hantverk så jag får lite mera att sälja .. Hon är så jätteduktig när det gäller det konstnärliga . Min andra syster bídrar med sina sjalar... hon är också duktig o verkligen snabb när det gäller att sticka .  Nu återstår att se om vi får ngn  torgplats ... eftersom det tydligen uppstått ngt fel vid bokningen... Snälla håll tummarna ...

 

Så till Midsommarhelgens firande   som varit väldigt lugnt för min del.

Visserligen började det  väldigt otäckt även om inte jag var  med i den aktuella händelsen.   När jag tog bussen ner till Göteborg   var  E 6 avstängd i nodlig riktning... en bil med  ungdommar hade kört av vägen norr om Kode. Bilen låg på taket i ett dike och min tanke var att ingen hade klarat sej ... Döm om min förvåning när jag sedan läste i tidningen att bara en av ungdomarna låg kvar på sjukhuset för observation. En riktig änglavakt hade  de verkligen.

 

Neej... nu ringde K.  Han hade försökt få tag på den  kvinna som skulle ha ringt upp honom om bokningen av platsen   men hon hade gått på semester ... vad blir det av detta ???  Men han skulle försöka nå någon senare idag ... oj,oj.. premiären som "knalle " verkar bli  lite förskjuten..

Det posetiva är ju att jag hinner få sytt lite till!!!!

Nu tittar solen fram bakom molnen o det blir genast varmare   jag som njöt av de 17 graderna.  

 

kanske om det blir fint väder idag åker jag ner till stranden ...   

Av Elle - 24 juni 2010 14:21

   det är redan torsdag igen!!!  Vart tar tiden vägen?  Jag hinner med alls ....

Förstår inte dem som tycker tiden går långsamt.... Har nu suttit o sytt på min duk som jag ska frsöka sälja på marknaden   det är bara fållen kvar  .. har också börjat på en löpare .. men där kommer inte zick-zack bandet att räcka . Vet ej om jag har möjlighet att ta mej ut till Göksäter innan torsdag. Det är tydligen  svårt att få tag på sådana band enligt dem därute.

Solen skiner o det är verkligen ett uteväder .. men... jag siter här o vet inte vad jag ska sätta händerna i ... Visst jag ska packa också ..K. vill att jag ska komma idag men jag tror inte jag hinner det ... o inte vill jag katterna ska vara ensamma för länge heller .. Nej i morgonbitti blir det att jag åker.

Oj , nu hamnade bilden överst ... den kommer visst lite här o lite där ... den bestämmer själv vad den ska hamna ..!!!  Det är duken jag sytt .. ca 130x140 är den . Den ska bara fållas sen är den klar.

Nej nu får jag sätta igång här igen   men passar på att önska Dej en riktigt Trevlig Midsommar!!!

Av Elle - 23 juni 2010 17:21

och min syster har åkt hem... Tänk vad olika vi är trots att vi utseende mässigt är mycket lika. Bara en sådan här sak som att skriva blogg... Hon kan inte förstå att jag tycker om att utelämna mej som hon säger ...Det hör ju till saken att jag tycker om att skriva ... det har jag ärvt efter mamma .. men inte heller mamma skulle ha skrivit blogg om hon  levt idag.

Att utelämna sej själv , ok , det gör jag kanske men ínte mera än jag själv vill... och jag säger ju inte mera än vad jag kan stå för ...Oj,oj , vilken diskusion det blev av det.

Oj , nu ringde sonen också o var på ett jädrans humör .... är det värmen tro? 

På hemväg från det jag körde syrran till bussen  åkte jag o köpte klotång till katternas tassar ... Jag har två st... men de är puts väck....så när jag hittar dem så kan   jag ha en i varje rum, hi,hi...

En sele till köpte jag också , två jordankare har jag köpt, nu ska jag bara köpa lämplig lina så kan de små liven följa med ut i husvagnen... Iallafall kan jag ta med dem ut här o sätta fast dem på gräsmattan.

 

Undrar vad jag ska göra på Midsommar ?  Om jag själv hade valt hade jag stannat hemma och tagit en tur till havet med lite gott i fika korgen .. men nu vill k. att jag ska komma ner till Kungsbacka ... ok .. över natt klan jag tänka mej .. men inte var afrån katterna längre ... det får han bara acceptera .

 

Jag har inte skrivit ngt om Bröllopet!!    Men jag tittade på nästan hela ... och det var så himla vackert ... Vilka fina tal det var av Prins Daniel o hans pappa ,ja, kungens tal var också fint.

Jag tycker att vi ska ha de här små fina stunderna .. jag tycker om de kungliga ... ve o fasa tänker nog många  men jag tycker att ett land som Sverige ska hålla fast vid den traditionen. Sedan att media skriver en massa skit ,rent ut sagt o är ganska elaka i tonen   det tycker jag är sandlådenivå... o Jag tror att vi som varit med ett tag tar allt med en nypa salt ... Det borde vi iallafall göra .

 

 

Nu ska jag sätta igång att sy  för då rinnar alla tråkiga  och jobbiga tankar av mej ... som jag ändå inte kan o många gånger inte vill göra ngt åt. I vissa fall vill jag bara inte ändra på mej...

 

Nu får Du ha en riktigt fin kväll... o hoppas Du hittar ngt sevärt på tv om Du inte har ngt annat för Dej !  

 

 

Av Elle - 21 juni 2010 08:27

som är ungefär som alla andra måndagsmorgnar. Solen skiner visserligen o det ser ganska varmt o behagligt ut utanför fönstren... Jag har tvättstugan och en MASSA  tvätt... Glömde ju k,s tvätt förra veckan , "token"  *L*  hade lagt in påsen med tvätt i städskåp... o det är klart att jag glömde den då   .. Måste ha allt framför ögonen om jag ska komma ihåg det . Nu är det också allt från husvagnen... men det är inte svårt att få tvättid här  ... bara en gång på dessa månader jag bott här som jag inte fått tid när jag ville ha det ...

I morgon kommer min syster Gunilla hit ... Hon ska vara över tills på onsdag ... ska bli kul att träffas igen ... Det blir inte så ofta nu för tiden eftersom jag mera sällan åker till Alingsås av den anledningen att jag har betydligt svårare nu för att gå ... o inte pengar heller så det så... Appropå pengar   så hoppas jag att jag hinner sy mina dukar som jag köpt tyg till innan 1 Juli. Ok ,. det ska jag nog hinna   bara jag får sitta vid . Ska tvätta tyget idag ... jag gör det eftersom det är tre olika tyger och det kanske krymper olika ... Vill ju att det inte kommer som ngn obehaglig överaskning för den som ev. blir ägare till dem.  Här kommer tygerna som jag fotat idag på morgonen.Här kommer också ett dåligt foto på den fina ,i mitt tycke iallafall, fontän som mina små älsklingar fått.   Om Du visste vad härligt det låter när vattnet porlar nerför kulan och ner i behållaren. Älsklingarna saknar porlandet om den inte är på ... Det märkte jag idag på morgonen.. då jag satte på den igen efter den varit avstängd under natten ...  Nej nu är det time för tvättstugan igen .. Du får ha det så gott !  Kram!  

Av Elle - 20 juni 2010 12:27

och jag är hemma igen.Husvagnen är städad och klar att hyras ut.Känns vemodigt  att inte få vara i den på en rätt lång tid.

Jag  skulle redigera mina skrivfel i föregående inlägg ... men det fungerar inte   .. så jag skriver rätt datum här i stället. Torgdagen är den 1 Juli och inget annat... Jag vet att jag tänkte nu får jag inte skriva fel  o så blev det fel iallafall  och inte läste jag igenom det jag skrvit ... Så det kan bli :::*L*

Pratat med sonen , o nu ska jag nog ta fram symaskinen ... 1 Juli närmar sej snabbt .

Lena .Du hade saknat mej också ....det känns gott... att det finns människor som tycker om att läsa det jag skriver ...även om jag själv  tycker att det nästan bara är strunt ... är ju aldrig ute på ngt som så många andra är ... men samtidigt så händer det ju ibland saker i min lilla värld också... Sedan håller jag mej till sanningen ... kan inte hitta på en massa som jag har förstått av många skrivare att de gör ... Nej ,jag har inte förstått det är andra som säger det ... o kanske är det sant .. vad vet jag ?

Nu har jag  två katter i knät här ... så det är nog bäst att jag inte skriver mera ... Kanske ser Åskar då till att dra ur kontakten till datorn igen .. Ja, när jag satt på den när jag var hemkommen o börjat kolla lite på mail ... då hoppade han upp  på skärmen , som är en sådan där gammal bred o otymlig sak o petade ner en tavla  sedan fick han tydligen tag på el sladden till datorn han mixtrade med ngt bakom men jag märkte inte vad , förrän skärmen blev svart o det sprakade till om den ... Vad blir härnäst ?  Det vill jag inte veta ... så slut för idag .. Ha det gott! o Kram!

Ps. nu har jag läst igenom vad jag skrivit så jag hoppas det är felfritt!!!! Ds.  

Av Elle - 18 juni 2010 16:54

när ngn saknar en .... Tack  Madde... Nej det har inte hänt ngt   jag har bara inte haft orken o tiden till att skriva .. Egentligen stämmer det ,det har inte hänt ngt alls ... men tiden räcker ändå inte till... Det enda jag gör är att sy ... har nu8 en del kassar färdiga   och idag har min väninna från Alingsås varit här o vi tog en tur till Göksäter på Orust ... Där inhandles lite tyg som jag ska sy en duk av ...

Torgdagen går av stapeln torsdagen den 1 Juni... och tiden ja, den vet jag inte exakt men kan ta reda på   Antar att det är den vanliga "torgtiden.." Förmiddagen alltså .

Igår fick Otto o Åskar en fontän ...Dyr blev den 1100:-men jag bet . bara 300 :- med mitt presentkort som jag hade ... resten fick jag av sonen ... En fin dammsugare fick jag tidigare i veckan ... Han är så snäll mot mej o pissarna..  Fontänen var jätterolig i går ... för de små liven men idag verkar de redan lédsnar på den ... men jag hoppas att de kommer att dricka vattnet från den .. Det var det egentliga skälet till att jag köpte den .. De brukar ju gilla att dricka från vaser o liknande    ...

Ikväll ska jag ta cykeln ner till husvagnen... Sista helgen på länge som vi har den ... K. har nämligen hyrt ut den över sommaren .. för vi ska inte åka ut förrän i augusti... då blir det Danmark o kanske en tur till tyskland ... Lite irriterad är jag över att den blev uthyrd nu till Midsommar ... då hade jag velat vara i den ... men ,men... jag visste inget om , fick inte reda på det förrän en tid efteråt .

Just nu ligger Otto o sover här hos mej... alldeles invid datorn... det är så skönt att ha dem så nära.  

Ovido - Quiz & Flashcards