Alla inlägg den 6 april 2010

Av Elle - 6 april 2010 14:24

Äntligen är disken klar och jag har strukit lite ... helt underbart   men inget blev gjort förrän jag hade tagit dubbelt upp med värktabletter ... är det våren som ställer till det tro?  Nu ska jag försöka gå ut en liten liten promenad iallaffall bort till våra skräpconteinrar som står en bit bort ... o så ska jag slänga lite sopor.

Känns så skönt att ngt blir gjort iallafall.. tänk det finns en person som tycker jag ska arbeta ... ok, det hade jag gjort om jag orkat var så säker på det ... men nu går det inte   .. sådana här dagar dyker upp mera ofta nu för tiden .. dagar som är jättejobbiga , på grund av värken .. o de dagar som är bättre går åt för att hämta sej till de dåliga dagarna ... jösses vad trist  egentöigen  men så har jag tack o lov slutat tänka ... Nu kommer en söt liten kyckling som jag fotade på Påsk aftonen .. ute vi Handelsman Flink.     

Av Elle - 6 april 2010 08:27

full av röjarplaner!!!  Ja, jag ska röja undan den mesta delen av vintern.. Alla stora varma stövlar eländigt tjocka tröjor osv... inte blir det väl kallt igen?  Ha,ha... det blir det säkert ,men då håller jag mej inne!!!      Diskbänken är också full med disk.. ja ,inte blev det diskat igår inte .. jag tog det rätt lungt måste jag säga ..sydde lite på en dragkedja o strök lite av all ren tvätt... men sedan tog jag det väldigt lugnt.. Somnade framför tv på kvällen , och det alldeles för tidigt ... Så nu återstår berget av disken och med lite påspädning av morgonens kaffemugg!

Ut ska jag också gå... eller rättare sagt cykla ... för det har jag redan börjat med även om inte cykeln är i bästa skick just nu. Sonen har lovat titta över den och få den att fungera på rätt sätt.                        

Just nu är det full rulle på mina små älsklingar Otto o Åskar .. de jagar varann o leker så pälstussarna flyger runt ... I början när de blev innekatter blev jag riktígt rädd när de lekte så våldsamt men nu är jag van ... I regel brukar det inte hända ngt farligt ... men små skråmor kan det ju faktiskt bli.

Idag fick jag inte läst ngn morgontidning innan jag satte mej här för att skriva så det får jag göra nu när jag skrivit ´färdigt ... så kanske det blir ett inlägg tikll idag .... Ja, det blir det nog ...*L* är sådan avkoppling att sitta o skriva här o sedan läsa lite bloggar ... Nu får Du ha en riktigt bra  dag och Du , var riktigt Rädd Om Dej !  Det finns bara en Du!

  

Ovido - Quiz & Flashcards