Alla inlägg under juni 2011

Av Elle - 17 juni 2011 20:03

är jag här igen.. Det har varit upp o ner här .. Idag har k´jag legat hela eftermiddagen och nu känner jag mej bättre.  har haft så fruktansvärt ont de senaste dagarna inte ens kunnat lyfta armarna det allra lilla minsta. men efter det jag sovit och en mängd vätska försvunnit ur min kropp så mår jag betydligt bättre. Det är så skönt. 

Kan Du tänka ,katterna,ja, bägge två ligger inne på golvet o gosar sej i en solstrimma. Det är baske mej inte så ofta de är inne båda .

Nu är de flesta sygrejerna i Stenungsund igen, Ja, K. sålde bordet som jag satt o sydde vid. Han tyckte jag sydde för sällan.... Ja, ja, sånt är livet. Tankarna på att ta mej tillbaka till Std  kommer allt tätare.    Men vi får v äl se hur det blir.

Var och tittade på en ny kamera idag.  Vill ha en som tar bättre bilder än den jag har .. Förresten har jag ingen just nu ,bara mobiltelefonens kamera o den är inte bra ..Sonen kånade min kamera o jag sa till honom att han kunde behålla den .. då jag planerade att köp en ny. Kamera går int att leva utan ,tycker iallafall jag.  Nej nu ska jag gå vidare här i datorn ... Ha det nu så bra , och var rädd om Dej!   

Av Elle - 1 juni 2011 08:37

Sommarväder idag. Skönt!   Här sitter jag i lugn o ro... det är bara lilla Jessi som skall ut innan jag ska åka till simhallen . Christina kommer denna vägen idag och hämtar mej för K. har åkt till jobbet.


Solen skiner och jag hoppas den fortsätter med det tills jag kommer hem iallafall, känns inte alls bra att lämna Jessy ensam om åskan går. nej jag gör det inte   för hon kanske är rädd, jag vet inte om hon är det .. men jag vet att hon tycker inte om att vara ensam  och egentligen borde jag väl ta hänsyn till det .. men samtidigt tycker jag att jag måste kunna göra lite annat också . K. gör fel tycker jag , han tar med henne överallt  även om det äär hett ute och då får hon ligga kvar i bilen   trots värmen . Enligt mej så har hon det bättre hemma en kort stund ensam i svalkan än i en kokhet bil. Ja, jag tänker när den står still, körande är ju AC,n på så då är det ju behagligt.

Igår var katterna ute utan att vara hemma på hela dagen ,ja, Otto var till o med ute i över 24 timmar innan han kom hem . De tar sej sina rundor eller också ligger de o sover ngn stans.

Igår knackade det på dörren här och utanför stod en granne med shorts och en tröja i handen. kan Du laga det här åt mej sa han. Kändes faktiskt bra att ngn frfågar mej om hjälp..... o inte bara tar för givet att jag ska göra det. Så i eftermiddag ska jag sy. 

Har packat ner alla mina sygrejer i lådor ... som ska med upp till Stenungsund... Det är ingen ide´att ha dem här . Får aldrig tid att sy nå`t. Det är bara så mycket annat som K. vill att jag ska göra .. Har Du gjort  deto det o det o det... så låter det mest hela dagarna   och jag blir mer o mer irriterad. Det hjälper inte att prata om det ... Han säger bara... jo ., jag förstår .. o så är det samma sak igen.  Det är inte roligt. Nej nu får Du ha en riktigt skön dag min vän.   Var rädd om Dej.. det finns bara en  DU.                   Bilden: Åskar har hittat en ny sovplats!!

Ovido - Quiz & Flashcards