Alla inlägg den 30 april 2010

Av Elle - 30 april 2010 08:11

Sitter här och försöker vakna... nja... vaken är jag till en viss del men så där pigg .. nej det är jag inte ännu. Jag tycker det är helt underbart att jag äntligen kommit igång i Sundahallen  med våtvästgång.. Jag har fått sådan energi att greja här hemma. Det är så skönt och  det för med sej en jättehärlig  livsglädje... Idag är det grått utanför fönstren .. men grått är det inte inne här hos mej ,inte i själ o hjärta iallafall..  Idag öppnar Sundahallen kl. 10 , men bara för oss med lite "funktionshinder" som det så vackert heter. Jag går även de andra dagarna också men får då hålla mej på kanten av bassängen.. Än så länge har det inte varit trångt ... som det var förr ... inte alls så mycket skolungdom som det var då för ngt år sedan ... Då kunde man knappt höra sej själv när man pratade med ngn ... men nu så är det härlig musik o väldigt rofyllt... Ja , det är verkligen en vitamin injektion i stora  mått.

Jag ser fram mot denna helgen .. När jag pratade med K. i gårkväll.. sa han att 2ett par vänner till oss antagligen kommer hit ikväll... o det ska bli roligt ... Hade det varit för någon månad sedan haqde hela världen "ramlat " över mej!!!  Tänk vad saker o ting kan ändra sej fort ..

Igår kväll var jag så godis sugen att jag föll igenom min diet ... o det så det brakade högt !!!  Jag gjorde choklad pudding i massor av vaniljsås!!!!!!!!   O inte fiock jag dåligt samvete heller !!! Det är nog ett sundhetstecj´ken skulle jag tro... o GOTT var det ...

Men detta får inte hända varje dag inte   och det kommer det inte att göra heller ..

En sak som jag tänkte på när jag läste i jag tror det var Aftonbladet här på nätet .. Det är alltid en massa "bantningsråd för "froiska" personer. Men vi som har sjukdommar som gör att vi inte kan röra oss som friska kan .. tex springa , jogga , eller träna styrketräning ... varför kan det inte skrivas lite om hur vi ska kunna träna för att komma igång ...Ta det här med att gå med våtväst !!!! En ypperlig bra motion som vissa kan använda sej av .. och det finns säkert flera saker som gör att livet kommer att kännas lättare .-.. Jag har ingen kunskap om detta men det finns säkert saker som man inte tänker på o som är väldigt nyttiga . Kanske skulle vi kunna starta en blogg där vi hjälper o stödjer varann vi som måste röra på oss men som har svårt att göra det på grund av ngn anledning ...Hör av Er .. så får vi se vad vi kan hitta på !     

Ovido - Quiz & Flashcards