Alla inlägg under december 2010

Av Elle - 17 december 2010 10:44

o det rejält... Trodde att det skulle bli lite varmare  , ja, väderprognosen visade åt det hållet ,men när jag vaknade i morse var det drygt -10 grader.   

Var i Danmark igår... Jodå .. vi trotsade vind,regno snö oväder. Hade jag åkt ensam hade jag verkligen inte givit mej ut på vägarna ... hade ingen större lust att åka. Nu gick allt bra och det var faktiskt inte så farligt väglag som SMHI målat upp.   Eller så hade vi tur med vädret där vi åkte .

 

Nu är julölet   inhandlat, odet är bara att handla skinka ...*L*  Ja, lite till ska vi väl ha på julbordet . Så ska jag då köpa julklapp till K. också oach jag vet inte vad jag ska köpa... Var så glad att vi ,sonen o jag slutat köpa julklappar till varandra och så hamnar jag mitt upp i det igen ... K.s söner ska också ha julklapp .. o vad ska det bli .. det vet jag inte än heller . Jag har föreslagit böcker men det verkar inte som om de läser så det gick inte hem... ja, vi hittar väl alltid på ngt .. så småningom.

    

Nu ska jag iallafall in i duschen .. där är det armt o skönt iallafall.   Ha nu en riktigt go´o härlig dag och var rädd om Dej... Kram!  

 

 

Av Elle - 14 december 2010 08:36

Dagen börjar kallt ... Hu , vad det är jobbigt .. Åskar, den ena katten fick vara ute för länge i kylan , ja, enligt honom själv. Han jamade o var mäkta irriterad när jag släppte in honom för en stund sedan. Otto har jag inte sett röken av ännu , trots att han gick ut vid fyratiden i morse. jag ska tvätta idag, har tvättstugan utanför huset i en tillbyggnad , men värme är det iallafall..*L* Huset o huset , villavagnen får jag väl säga ,för det är det ju. Igår var jag hos sonen .. han firade lillfödelsedag . Undrar Du vad det är ? Jo, igår hade han varit här hos mej i 38 år!!! vad åren gått fort! han kom från sydkorea en stormig o regnig luciadag för 38 år sedan .Det var den lyckligaste dagen i mitt liv. Nu ska jag sätta igång här att greja , det är ju första gången vi ska fira jul här min sambo o jag .. så det blir att plocka fram lite grejer o se om det det blir lite jullikt .. ha

Av Elle - 10 december 2010 09:32

  Var uppe med tuppen idag , ja, till o med före honom.. Klockan 04.15ringde väckarklockan . Kjell skulle till jobbet och då smakar kaffe gott innan han sticker iväg. Gick inte o lade mej igen utan satte igång att klippa till lite julgardiner .. Ja, de fyra stora till köket är klara och hänger på sin plats men den där lilla till fönstret vid spisen är inte klar. Nu är det så otroligt vackert ute... solen skiner lite lätt i det grymt kalla vädret... så att det uppstår lite dimma eller dis och det gör att det blir så himla vackert  Igår kväll var här -12,9 grader det är ju bara inte klokt!!!   Det är ju länge sedan vi hade det så kallt och har väl inte hunnit vänja oss ännu vid dessa grader .  önskar Dej en riktigt fin vinterdag och så får Du en varm kram av mej !  


Av Elle - 1 december 2010 09:22

Så har det då blivit riktig vinter igen!!!*L*   ja, här  har blivit så kallt att det fryser på ´fönsterrutorna på insidan...

 

 

 

Jo , det är säkert ,och det är det enda som är jobbigt att bo så här ... själva köket är inte gjort för sådan här kyla. Köket är en tillbyggnad där det varit altan från början och det verkar inte vara gjort för att klara sådana här vintrar..

Men skam den som ger sej ,vi ska nog fixa till det så det fungerar bra till slut.

Var uppe i Stenungsund igår ... och tog hand om min post som kommit dit bla.  Jag har flyttat den mesta av posten hit men de hade ändå sänt posten till den gamla adressen ... kanske jag va sent ute den första må naden som  det gick ut ..

Tänk snart är det jul igen... Tiden går så otroligt fort, och jag undrar om jag kommer att hinna med (allt) det jag planerat göra innan helgen brakar igång!!!

Jodå , det gör jag nog... för jag har tänkt som så att även om jag tänkt hinna massor men inte gör det , så blir det jul ändå ... och fira det ska vi .

nej nu får Du ha det så gott i kylan!  Varm kram , till Dej!!!

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards