Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Tisdagsmorgonen är grå o ch sömnig men....

Av Elle - 6 april 2010 08:27

full av röjarplaner!!!  Ja, jag ska röja undan den mesta delen av vintern.. Alla stora varma stövlar eländigt tjocka tröjor osv... inte blir det väl kallt igen?  Ha,ha... det blir det säkert ,men då håller jag mej inne!!!      Diskbänken är också full med disk.. ja ,inte blev det diskat igår inte .. jag tog det rätt lungt måste jag säga ..sydde lite på en dragkedja o strök lite av all ren tvätt... men sedan tog jag det väldigt lugnt.. Somnade framför tv på kvällen , och det alldeles för tidigt ... Så nu återstår berget av disken och med lite påspädning av morgonens kaffemugg!

Ut ska jag också gå... eller rättare sagt cykla ... för det har jag redan börjat med även om inte cykeln är i bästa skick just nu. Sonen har lovat titta över den och få den att fungera på rätt sätt.                        

Just nu är det full rulle på mina små älsklingar Otto o Åskar .. de jagar varann o leker så pälstussarna flyger runt ... I början när de blev innekatter blev jag riktígt rädd när de lekte så våldsamt men nu är jag van ... I regel brukar det inte hända ngt farligt ... men små skråmor kan det ju faktiskt bli.

Idag fick jag inte läst ngn morgontidning innan jag satte mej här för att skriva så det får jag göra nu när jag skrivit ´färdigt ... så kanske det blir ett inlägg tikll idag .... Ja, det blir det nog ...*L* är sådan avkoppling att sitta o skriva här o sedan läsa lite bloggar ... Nu får Du ha en riktigt bra  dag och Du , var riktigt Rädd Om Dej !  Det finns bara en Du!

  

 
 
kurrelina

kurrelina

7 april 2010 17:28

Röj inte tjejen, snart blir det kallt igen....
ha det så gott..

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards