Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Tvättdag och jag ....

Av Elle - 22 april 2010 10:41

glömmer allt utom tvätten ... Nej, riktigt så är det inte , glömmer gör jag men inte allt ... *L* 

Detta blir ett sent inlägg för tiden har bara försvunnit nu på morgonen... Usch ,jag får så dåligt samvete för att inte mina små älsklngar får gå ut ... Åskar jamar hela morgonen o sprnger till dörren så fort jag rör på mej... men jag rår ju inte på att förutsättningarna inte blivit de samma som när jag skaffade mina små katter . Från början hade jag en katt ,Mandel , och han var blind .. hade tanke på att bara ha inne katter .. men när jag såg deras längtansfulla blickar när de satt i fönmstret o tittade ut ... så kunde jag inte hålla dem inne. 

Sen kom ju vår djurhatande hyresvärd in i bilden... ja, han övertog husen från HSB. Han satte stopp för alla djurvänner o spred sådan otäck känsla omkring sej så nästan alla beslöt för sej för att hålla djuren inomhus ,, och nu är det bara några kvar för de som har djur , ja, även andra söker sej därifrån... 4 familjer har blivit vräkta på grund av sina husdjur ... men enligt Hyresgästföreningen så behöver de inte flytta för han har inte fullgoda skäl till att vräka dem ... Ja, så blev det lite att skriva om idag också *L*  för detta kapitlet om våra husdhur tar inte slut här inte ....Nu är det dags för tvättstugan igen !!! Krampå Dej!

  

 
 
kurrelina

kurrelina

22 april 2010 15:47

men fy vilken hyresvärd, kan han verkligen göra som han gör, det låter läskigt.
Var rädd om dig och kissarna.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

22 april 2010 19:09

Usch! Det är så tråkigt att det finns sådana människor men du som är så duktig på att sy kan ju sy fina och mjuka kattselar. När jag hade mina två goa katter som tyvärr inte längre är i livet så älskade de att gå ut så på promenad. De vänjer sig ganska fort vid dem och efter ett tag så kom de springande så fort jag rasslade med dem, för då visste de att de skulle få gå ut. Värt ett försök kanske?

Önskar dig en underbar och mysig kväll och en bra morgondag!

Kram på dig goa Elle! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

22 april 2010 22:44

Tack så hemskt mycket för dina snälla ord i min blogg! Jag blev så glad! Det är klart att det är roligt att höra att du tycker om min blogg!

Detsamma måste jag säga! :o)

Vilken hopplös hyresvärd! Jag prenumererar på Hem&Hyra och har förstått att det finns en hel del hemska hyresvärdar där ute!

Önskar dig en härlig helg med massor av varm vårsol!
/Ina

http://www.inaslillaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards