Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Elle - 17 maj 2010 17:40

men lite varmare ... Har nu fixat tvätten o varit i Sundahallen. Underbart skönt att gå med västen o sen en stund i bastun. I dag blev det fyrtio minuter i "plurret" o ca 10 i bastun. Cykelturen hem var också skön och tänk att jag såg på samma ställe vitsippor gökärt,maskrosor och vad jag som liten kallade "mormors glasögon " Jag vet inte vad de heter ,´men det är små blå blommor. Vad jag vet så är både gökärt o de här små blå blommorna högsommarblomster så ngt förvånad är jag att hitta dem nu  bland vitsippor o maskrósor.

Så mmuycket mera blir det inte gjort idag .. kanske syr jag lite  innan det blir tv dags ... Ha det gott så syns vi i morgon.

Ps. Vad nu då ? inget märke så jag kan lägga till en bild ?  Konstigt !  men bilden får komma i morgon!

Av Elle - 17 maj 2010 09:46

ja nu är jag här igen efter några dagars frånvaro..*L* En tur med husvagnen har det varit o vi hann ner till Danmark..´visserligen stod husvagnen kvar här i Sverige och vi tog färjan över från Hälsingborg till Helsingör ...o så var vi där en en stund ... ja, det blev inte så länge för vädret var grått o tråkigt   men min öl fick jag   där på en uteservering ... Måste ha ett stort gk´las av det danska ölet .. det är bara såååå gott. Ångrar att jag inte köpte öl med mej hem.

Jösses vad det har regnat under dessa dagarna ... solen visade sej bara en mycket kort stund en av kvällarna ... ja det var förresten i lördagskväll när vi kommit tillbaka hit till Tollenäs.

 

Var också in till Ikea och köpte lite olika kuddar .. ska sy lite olika kuddvar för att ha till pydnadskuddar som jag också tänkte ha för att sälja . jag är en riktig hemma människa ... det var ljuvligt att komma hem  o mina små katter blev faktiskt jätteglada o nu håller de mej sällskap vad jag än ska göra .

Fotot är från Mölle som verkligen var inbäddat i dis o dimma ...   

Ovido - Quiz & Flashcards