Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Tisdag morgon!

Av Elle - 11 maj 2010 08:11

Ja, nu är det tisdag igen!  Idag står det frissan på schemat.  Måste gå dit ... får ingen ordning på håret längre ... det är så eländigt . Förtog mej nog i går , var i simhallen ,gick med väst i 40 min  o sedan cyklade ,gick jag hem.. Har så ont i kroppen idag och igår låg jag hela eftermiddagen  sedan jag kommit hem..  Så är det o inte vara frisk... fy sjutton.. säger jag bara   men idag hoppas jag att kunna få gjort lite av varje .

Jag tror inte mina små älsklingar mår bra ... de saknar att vara ute i friska luften... även om det inte går ngn nöd på dem så ska de nog vara ute .. det är det bästa för dem ... men ... Ja, det är många men ... jag vet inte om jag klarar mej utan dem... de är det undarbaraste som finns ...

Igår ringde K. han hade fått för sej att vi skulle åka ut med husvagnen över helgen .. men jag vet inte om jag kan skaffa ´kattvakt  med så kort varsel... Sonen är inte hemma just nu ...Ja,ja... o mina katter ska inte behöva vara ensamma flera dagar .. sådant  går jag aldrig med på... K. ringde nu o blev mäkta irriterad över att det inte verkar fungera med katterna... Det är inte bara att tro att ngn kan ta på sej att passa dem... jag sa faktiskt till honom att han får skaffa ngn annan som kan följa med honom   lättare.. för katterna fanns i bilden långt före honom....och det stämmer .. o jag lämnar dem inte vind för våg ... aldrig att jag gör så .               Solen leker kurragömma här .... molnen är svarta och där är solen rätt som det är ... Undrar just om det blir ngn nederbörd  idag .. har inte tittat på "vädret " på ett par dagar . 

nej nu börjar dagen .. ska duscha o sen är det bara att bita tag i  dagen o se vad jag kan göra av den ...  Ha det gott!  

 
 
kurrelina

kurrelina

11 maj 2010 10:50

Instämmer helt med dig angående dina kissar. Min Kurris är det finaste som finns och jag älskar honom verkligen. Tack o lov är han jätteduktig att vara ute själv numer, han har ju suttit fast i koppel ute i 7 år. Visst är det ett elände ibland med kattvakt men finns ingen vakt så stannar jag hemma.
Ha det gott och hoppas ontet blivit lite bättre.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

11 maj 2010 23:04

Vad jag tycker du är duktig som rör på dig så mycket. Synd bara att du fått så ont men du får se det positiva, då vet du ju att dina muskler och kroppen har jobbat ordentligt. ;-) Tids nog kommer det gå utav bara farten!:D

Tråkigt det där med dina pissar. Det hade ju varit enklare om de hade varit vana att gå i och även bara vistas ute i koppel för då hade de ju till och med kunnat följa med på husvagnsturer. Däremot så ska du inte vara så orolig för att de skulle må dåligt av att inte gå ut längre. De vänjer sig, även om det ibland kan ta lite tid. Du får pyssla om och gosa med dem som bara du kan så ska du se att allt kommer att ordna sig till det bästa. Du försökte ju härom sisten med selar och då ville de ju inte så jag tror som sagt inte att det är någon större fara. Tråkigt också att du har en sådan oförstående särbo men jag tycker det är jättebra att du inte ger med dig. Jag var precis likadan när mina två gosingar var i livet. Har allt funderingar på att skaffa katt igen men jag har inte hittat den rätta än. Hihi! Är inne på rasen Maine Coon. Tycker den är så vacker och storleken imponerar på mig. Tyvärr är den väldigt dyr. Mellan 6500-7000 kr ligger rasen på. Så det lär allt dröja ett bra tag till. Syskonparet jag hade, Tusse och Sotis gav mig så mycket glädje, kärlek och värme. Tusse blev tretton och Sotis blev sjutton och ett halvt! Hon gick bort här förra året så jag väntar nog ett tag till. De blir ju som ens bebisar och man saknar de ju något så fruktansvärt när de går bort. Får se det positiva även här, att man vet i alla fall att de hade det bra. Finns så många stackars djur där ute som ingen bryr sig om eller plågar på ett eller annat sätt. Usch! Nä, nog om det man blir bara så ledsen av sådant.

Oj! Vad långt det här blev. Hoppas att du orkar läsa detta. Hihi! Jaja, innan det blir en tjock bok utav det hela så önskar jag dig en riktigt God Natt och en ljuvlig morgondag! :D

Kram på dig! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lill

12 maj 2010 01:53

Hej i stugan!
Det är inte lätt när man har djur och inte sällskapet förstår bättre. Trist med män som är stora egoister. Skönt att se att Du inte lämnar dom bara och sticker, gör mej varm i hjärtat.
Tråkigt att Du får problem efter Dina besök på badhuset, men kanske att Du skall försöka att bara gå halva tiden med dynorna. Det är tungt för en kropp som har genomgått operationer att gå med detta på sig i vatten, så försök att halvera tiden så skall Du se att det blir bättre för Dig.
Ha det gott och var rädd om Dig.

Kramen Lill

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards