Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Vårregn!

Av Elle - 4 maj 2010 09:30

Idag regnar det lite härligt då o då.. prercis så där som det brukar göra om vårarna   och sommaren..

Trodde inte jag skulle få aå ont i kroppen av den anledningen ,av lågtrycket alltså, men det känns som enm stor ångvält kört över min kropp. Det började redan igår   o inte är det bättre idag inte .. så kanske det beror på något annat.

Igår när jag kom ner o skulle flytta bilen till min nya parkering ,hade jag fått parkeringsböter på min egen parkering!!!"!!   Ja, ´jag kände det på mej så jag vart inte alls förvånad ... De som skulle ha parkeringen hade tydligen ingen aning om att de inte hade tillträde till den på måndag kl . 12. Jag hade ju inte tillträde till den  nya förrän då eftersom den 1 var på lördag.  Alltså hade de ringt vaktbolaget som satte böter direkt... men  Stenungsundshem tar hand om boten... så givetvis slipper jag den.Men jag måste ner idag o lämna den hur det nu ska gå till . Hoppas inte sonen ska ha sin bil nu på förmiddagen ... så jag kan låna den, för cykla eller går gör jag inte .. det går aldrig , när jag knappt kan flytta benen...

K. ställde sin husvagn på Tollenäs camping igår .. han hade tänkt ha den där hela säsongen   men redan igår kväll hade han ångrat sej o tänkte nog bara ha den där i två månader ... Det är ingen vacker camping men den har ju de flesta bekvämligheter och nu håller killarna som äger n´den på att rusta upp den. Så vi får väl se hur den blir sedan allt är klart . En tisdagskram får Du här av mej ! o Ha en riktigt bra dag .   

 
 
Madde

Madde

4 maj 2010 15:30

Fräckt att ringa vaktbolaget så. De hade ju åtminstone kunnat satt en lapp under vindrutetorkarna med sitt tel.nr istället. Tyvärr finns det gott om sådana människor som inte förstår att sådana onödigheter kostar samhället pengar vilket det är rätt eller ej. Sedan kanske de skulle ta och lära sig läsa innantill också. Tur i alla fall att Stenungsundshem tar hand om den obefogade boten.

Önskar dig en fortsatt bra dag och så hoppas jag att värken din har blivit mildare.

Kram på dig! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Elle

Elle

7 maj 2010 07:02

Hejsan! Jodå ,, de tog hand om parkeringsboten och allt ordnade sej .. men som hon sa därnere egentligen skulle de som ringt bet.. eftersom jag hade full rätt att stå där .. men nu fixade de det utan att ta kontakt med den som ringt .. Allt brukar ju ordna sej och så även denna gången ...*L* Ha en jättefin dag ... /elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards