Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Söndag och det kännns som om...

Av Elle - 28 mars 2010 09:21

det vore lördag! Grått ute o regnat har det nog gjort i natt för det är vått o vattenpölar på marken..

Sovit länge o det var skönt men så kom Åskar och väckte mej han tyckte nog att det var dags o gå upp.. ligga o dea mej det får jag tydligen göra en annan morgon.

 

Nu kommer första beviset på att detta ska vara en sy ruta*L*  .För länge sedan sydde jag den här frottebadrocken som passar dockan "Skrållan". Den har bara legat i ett skåp men igår när jag rotade i skåpet tänkte jag att jag kan ju åtminstonne ta ett foto på den o lägga ut här så blir bloggen lite mera som jag lovat .. Är det ngn som är intresserad av att köpa den så hör gärna av Dej.   Idag blir det en tur ner till Kungsbacka o jag är nog inte hemma igen förrän i morgon .. sonen ska vara hos katterna så de inteblir ensamma ..  Skriver här så fort jag är hemma igen .. Ha det gott !

 
 
Tarja

Tarja

28 mars 2010 12:15

Hej, så fin den var. Mina barnbarn skulle nog behöva till någon av dockorna.. inte kommit mig för att sy. Vad är storleken på dockan .. kanske vill köpa . Mera sytt ska det bli på din sida, hoppas jag. Varma tankar.. snart är det väl ändå vår.. väntar så ivrigt-- Kram från mig

http://emileitha.blogspot.com

 
Madde

Madde

28 mars 2010 13:41

Hej Elle! :-)

Det blev inget besök här igår kväll då jag var så trött här igår när vi hade kommit hem men nu har jag kollat runt här lite.

Vilka härliga bilder du har lagt in och dina katter ser underbart gosiga ut. Gillade framför allt bilden på katten i lådan. De är så härliga på det sättet att de kan nästan ligga var som helst. :-) Såg också den vackra bilden på Uddevallabron som var tagen från strandpromenaden. Då jag bor i Uddevalla var det inte så svårt för mig att känna igen vyn om man säger så. Mycket snö har vi haft här också men jag tycker det är så härligt nu när snön försvinner. Det går faktiskt fortare än vad jag trodde att det skulle göra. Jag var nästan övertygad om att vi skulle ha snö kvar här till midsommar. Hihi! Är dock glad att det inte verkar bli så. Det är så ljuvligt nu med alla fåglar som sjunger och vårlökarna som faktiskt vågar sticka upp. Så det ser allt ut som om det blir en vår i år med trots allt! :D

Tack för titten och kommentaren på min blogg också. Det är alltid lika kul med nya besökare och du är hjärtligt välkommen igen. Jag kommer allt kolla in här igen jag också. =)

Önskar dig och dina katter en underbar och härlig söndag!

Kram på er! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Sally och jag

Sally och jag

28 mars 2010 19:04

Vad duktig och händig du är som syr själv!
Ha en fin kväll!

Kramar från
Sally och jag

http://sallyochjag.blogspot.com

 
Levidag

Levidag

29 mars 2010 13:09

Hej,tack för din kommentar.
Vilken söt badrock, har tyvärr inga barn i dockålder, och inga dockor hemma ...
Ha en bra vecka!

http://Levidag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards