Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Veckans första dag startar....

Av Elle - 28 juni 2010 09:08

med en riktigt grå morgon... Ja, himlen är täckt med ett riktigt tjockt grått moln men värmen är iallafall här + 17 grader. Alldeles precis lagom tycker jag.

Jösses så gott jag sovit i natt... och nu kl 8.15 väcktes jag av små kalla kattnosar ...*L*  också det var underbart!!

 

Var i Östadkulle hos min syster igårkväll o lånade ett bord o en ställning inför torgdagen. Tycker inte det är lönt att skaffa  något eget förrän jag vet om det fungerar.. "Lånade " också lite av hennes hantverk så jag får lite mera att sälja .. Hon är så jätteduktig när det gäller det konstnärliga . Min andra syster bídrar med sina sjalar... hon är också duktig o verkligen snabb när det gäller att sticka .  Nu återstår att se om vi får ngn  torgplats ... eftersom det tydligen uppstått ngt fel vid bokningen... Snälla håll tummarna ...

 

Så till Midsommarhelgens firande   som varit väldigt lugnt för min del.

Visserligen började det  väldigt otäckt även om inte jag var  med i den aktuella händelsen.   När jag tog bussen ner till Göteborg   var  E 6 avstängd i nodlig riktning... en bil med  ungdommar hade kört av vägen norr om Kode. Bilen låg på taket i ett dike och min tanke var att ingen hade klarat sej ... Döm om min förvåning när jag sedan läste i tidningen att bara en av ungdomarna låg kvar på sjukhuset för observation. En riktig änglavakt hade  de verkligen.

 

Neej... nu ringde K.  Han hade försökt få tag på den  kvinna som skulle ha ringt upp honom om bokningen av platsen   men hon hade gått på semester ... vad blir det av detta ???  Men han skulle försöka nå någon senare idag ... oj,oj.. premiären som "knalle " verkar bli  lite förskjuten..

Det posetiva är ju att jag hinner få sytt lite till!!!!

Nu tittar solen fram bakom molnen o det blir genast varmare   jag som njöt av de 17 graderna.  

 

kanske om det blir fint väder idag åker jag ner till stranden ...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards