Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

en måndagsmorgon ...

Av Elle - 21 juni 2010 08:27

som är ungefär som alla andra måndagsmorgnar. Solen skiner visserligen o det ser ganska varmt o behagligt ut utanför fönstren... Jag har tvättstugan och en MASSA  tvätt... Glömde ju k,s tvätt förra veckan , "token"  *L*  hade lagt in påsen med tvätt i städskåp... o det är klart att jag glömde den då   .. Måste ha allt framför ögonen om jag ska komma ihåg det . Nu är det också allt från husvagnen... men det är inte svårt att få tvättid här  ... bara en gång på dessa månader jag bott här som jag inte fått tid när jag ville ha det ...

I morgon kommer min syster Gunilla hit ... Hon ska vara över tills på onsdag ... ska bli kul att träffas igen ... Det blir inte så ofta nu för tiden eftersom jag mera sällan åker till Alingsås av den anledningen att jag har betydligt svårare nu för att gå ... o inte pengar heller så det så... Appropå pengar   så hoppas jag att jag hinner sy mina dukar som jag köpt tyg till innan 1 Juli. Ok ,. det ska jag nog hinna   bara jag får sitta vid . Ska tvätta tyget idag ... jag gör det eftersom det är tre olika tyger och det kanske krymper olika ... Vill ju att det inte kommer som ngn obehaglig överaskning för den som ev. blir ägare till dem.  Här kommer tygerna som jag fotat idag på morgonen.Här kommer också ett dåligt foto på den fina ,i mitt tycke iallafall, fontän som mina små älsklingar fått.   Om Du visste vad härligt det låter när vattnet porlar nerför kulan och ner i behållaren. Älsklingarna saknar porlandet om den inte är på ... Det märkte jag idag på morgonen.. då jag satte på den igen efter den varit avstängd under natten ...  Nej nu är det time för tvättstugan igen .. Du får ha det så gott !  Kram!  

 
 
Love

Love

21 juni 2010 21:12

Hejsan!
Här hittade jag en trevlig blogg och har läst massor. Jag är också kattälskare och har Norska skogkatter men har lagt ner mitt katteri nu då jag inte orkar så mycket.
Att din fontän är uppskattad förstår jag, här vill några av katterna bara dricka rinnande vatten från kranen. Alla är verkligen egna individer.
Jag skulle också ha tvättat i dag men orken tog slut efter ett tag med snabeldraken. Det kommer en dag i morgon också och tvätten lär ligga kvar.
Du är varmt välkommen att hälsa på hos mig och jag lär titta in igen. Önskar dig en fin midsommarhelg.
Hälsningar Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

22 juni 2010 23:23

Hej Elle! :D

Hoppas att du och din syster har haft en underbar och trevlig dag. Det är ju alltid kul med besök från nära och kära.

Vad fin fontänen är. Förstår att dina katter älskar den. Visst är ljudet av prolande vatten underbart. Vi har själva en fontän här i trädgården och det både låter och ser underbart ut. Här är det dock fåglarna, mest skator som dricker ur den eller tar ett bad då och då. Hihi!

Jaja, jag hoppas att du och din syster får en mysig kväll, en riktigt God Natt och en ljuvlig och härlig morgondag! :D

Många kramar till er allihop! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards