Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Hej igen!

Av Elle - 2 september 2010 10:44

ja, nu är jag här igen efter några veckors frånvaro. Semester..jaaa..kanske  kan man säga det men egentligen inte ..,. K. har köpt en lite större villagagn och den har vi gjort iordning .Vi har den uthyrd september månad o sedan kanske vi flyttar in i den.. Det var otroligt roligt att inreda den men det blev i stort sett inga nya saker ... Vi hämtade min svarta soffa o så vidare men nya gardiner sydde jag o det var roligt .

Även om jag flyttar med in i den så säger jag inte upp min lägenhet .. har undesökt saken o jag får hyra ut den i andra hand under ett år. Trodde bara det var ett ½ år men det är tydligen olika från kommun till kommun.

Kattrna trivs så bra här   De sover mest härhemma på dagen och är ute på natten o det verkar de trivas med men nu när det är lite kallare på natten o vi inte kan ha öppet fönstret lika mycket så vet jag inte hur det blir.. dagtid är ju inga problem men natten så kan det gå ner mot + 6 grader ute o det blir inte gott här inne då . Men allt brukar ju lösa sej så det gör väl detta också .

Här är ett underbart väder idag.. solen skiner o det är så där hög klar luft som bara september kan bjuda på och jag älskar... Ska gå ner till villa vagnen o hämta jord så jag kan plantera ett pelargonskott ...får se om det tar sej.*L*

 

jag köpte ju en Mårbacka pelargon i våras ... den har väl inte fått den bästa skötseln då jag inte varit hemma på två månader nästan ,jo , men bara en kort stund för att ge mina krukväxter vaten o hämta post.- Nu är den med här o jagråkade bryta av lite o satte det if´vatten .. o tänk det blev lite rötter ... Får se om det lyckas ... det är väl inte den allra bästa tidpunkten precis för att ta små sticklingar men försöka duger !!!Eller hur?

 

Val!!!  Har Du bestämt Dej? ja, jag menar hur Du ska rösta.. Jag har inte riktigt bestämt mej ännu men jag vet i vilken riktning det ska gå ... o det är inte illa...he,he... så velig som jag är när det gälelr att bestämma sejför ngt .    Tycker inte det varit ngn spännande valdebatt i år det har varit rätt tamt ... men så har jag ju inte hängt med speciellt bra heller .... M¨åste hem o rösta snart ... iallafall hämta röstkortet.

 

Har inte fått sytt något mer än de nya gardinerna men nu ska jag sätta igång att producera lite så fort jag kan . Visserligen har jag begränsat med plats här men vill K. att jag ska vara här så får han ta tygerna också ..he,he... Visst är det så . Nu hoppas jag kunna skriva här lite oftare igen för jag har verklige saknat det . Ha det så gott o en varm kram till dej!  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards