Alla inlägg den 21 september 2010

Av Elle - 21 september 2010 11:05

ja vad ska man skriva när det en stund är strålande solsken o nästa grått på himlen som om solen aldrig hade funnits. jag kallar det Väder!!!

 

 

Igår var jag hemma i Stenungsund en sväng ,hämtade stövlar o tjocka kläder ... ska ju kunna gå ut utan att bli våt eller frysa. När jag kom hem hade K. sållt bilen ,den med dragkrok så nui kan vi inte åka på husvagnsträffen i helgen... Synd ,faktiskt för det hade jag sett fram emot ... men inget att göra åt . Värre är det väl när vi ska flytta om han inte fått tag på en annan bil   men kom nu att tänka på att sonen min har dragkrok på sin bil o han ska hjälpa oss så det ordnar sej nog.

 

Han , sonen åkte med till Göksäter för att handla igår och kan Du tänka . jag hittade ett härligt tyg till gardiner nere i villavagnen .. till köket . K. blev ju inte nöjd med de andra jag sydde . Tyget var ju fint men han tyckte inte det var så fint utifrån då tyget inte var genomvävt . Nog tyckte jag att att mönstret syntes men han har sina idder..*L*  Ok, detta var vit o blårutigt med rutaor ca tre cm stora . En ovanlig storlek på rutorna tycker jag men det såg mycket fräscht o fint ut.

Var också nere hos Laila min fd granne o hälsade på . Nya turer i boendet därnere .... Hon o flera andra hyresgäster var kallade till hyresnämnden i början på oktober ang. motsättningarna  med hyresvärden.   Allt flera händelser där nere på B.vägen gör att livet för de boende blir allt mer outhärdligt .  Många "rykten" och eftersom det bara är hörsägen vill jag inte skriva om det här , men får jag fakta så ska jag tala om det .

 

Angående valet så möter jag tack o lov bara människor som förfasar sej över att SD. kommit med så här långt . Jag tillhör den skaran också och kan inte förstå hur man kan sympatisera med dem. Ok , vi bör ju kunna ta väl hand om våra invandrare som vi tar emot och invandringspolitiken kan ju göras mycket bättre ... men att gå på och tro på vad SD säger det är att ta i , enligt mej . Brukar sällan utala mej i politiska frågor för jag tycker det är upp till var och en att få tycka o tänka vad de vill men i detta fallet har jag en mycket stark åsikt.

 

Nu skiner solen igen och jag ska slänga ut lite sängkläder för vädring.... ha en go´o fin dag!!! o Kram till Dej !!     

Ovido - Quiz & Flashcards