Direktlänk till inlägg 4 april 2011

De´e´månda morro´n .....

Av Elle - 4 april 2011 08:07

men mitt huvud känns inte alls tungt.  Jag vaknade rätt tidigt men har gått här o inte gjort n´t alls... det är skönt det också.

K. jobbar idag han började kl 5 i morse o gick upp vid 03.45

Så hans dag blir lång ... min dag blir aldrig lång förstår helt enkelt inte hur fort den går . Hinner aldrig bråkdelen av vad jag verkligen vill ha gjort . kanske är det bara gammeldomen som spökar...???!!!???*L*   men sjutton också ,jag är ju inte gammal , det bestämde jag mej för härom dagen  så då kan det ju inte vara det.

Väderrapporten:   Grått ,disigt, o lite kylslaget idag , bara +2,5 grader.... I förrgår kväll när kl. 24.00 var det +10grader o likadant igår morse.

Våren vet nog inte riktigt hur den ska komma ... den ångrade sej i sista stund ,tydligen.

Oj, så jag svamlar, allt för att bara få sitta här o skriva . Tycker det är så himla roligt . O kanske också för att jag inte har så stor lust att sätta igång idag med det dagliga arbetet . När jag bodde ensam då kunde jag ju strunta helt i det o ta det vid den tidpunkt som jag kände för , men nu vill jag ju gärna ha det gjort ,ha det fint o respektabelt runt ikring oss...Det låter som om det var världens oreda hemma hos mej förut ... men det var liksom inte så jag menade ... jag satte mej med det som jag ville ..sy tex. redan på morgonen o sen kunde jag bädda sängen kl 11 om det var så ... Nu bäddar jag sängen först .. diskar av osv.. innan jag blir sittande vd symaskinen. 

 

kattskrället Åskar är inne men Otto var inne kl 3 och åt men skulle ut med en gång igen... det är ingen ordning alls med mina katter .. får de bara mat så försvinner Otto iallafall ut med en gång ... men Åskar är lite mera hemma .. I o med det goá väder som varit har även Åskar varit ute mera ... Han älkar att ligga på hustaket , på den delen som är platt,o sova o kika på omgivningen.  

nej Nog om detta .. nu väntar duschen på mej... Ha det gott o var rädd om Dej, det finns bara en Du. Kram!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards