Alla inlägg den 1 april 2011

Av Elle - 1 april 2011 13:17

Ja, jag undrar verkligen vart den tagit vägen... Våren , alltså.  Det ska bli varmt säger SMHI ... men är det 4-5 grader som är varmt ... nej .. det tycker i allafall inte jag. Kanske ljusnar det lite nu .. men till o med katterna har varit inne hela dagen ... och det hör inte till vanligheten.. Nja, nu ville de gå ut så vädret är nog bättre ..*L*

 

ja, o så är vi då där igen ..det gäller den omskrivna "stjärnan" på Bergsvägen i Stenungsund. Nu har han strulat till det igen för hyresgästerna. Artikeln i Gp idag beskriver hans sénaste drag. För att slippa tvångsförvaltning av sina hus ..skulle han skaffa fram två förslag själv till förvaltare .. men var det då meningen att han skulle starta två nya företag som han föreslog till förvaltare ????   Detta kan väl varken Hyresgästföreningen eller hyresnämnden godkänna. Så mycket som han förstört för oss hyresgäster... mycket som verkligen var unikt bland hyresgäster har spolierats. I det huset jag bodde finns det bara två eller tre "gamla" hyresgäster kvar. Det är inte klokt att en enda person kan förstöra så mycket . jag var o hälsade på hos min närmsta granne Laila ,hon bodde mitt emot mej  . jag var där i onsdags , och Du milde vad jag längtade tillbaka dit . Jag orkade inte bo kvar eftersom det inte kändes som om jag hade en egen bostad , det kändes inte som mitt hem sedan han kom in i lägenheten utan att knacka och man visste aldrig vad han skulle ta sej till med mina o de andras katter .  Undrar hur lång denna följeton blir om Bergsvägen 5-21.

 

Igår fick jag mitt paket från Panduro, men när jag väl hade packat upp det så märkte jag att linjalen var bruten .. tog inte av plasten av hela kittet och ringde idah på morgonen och frågade om jag skulle returnera det ,. Nej det behövde jag inte men de skulle genast sända mej en ny linjal . jag pratade med en mycket , mycket trevlig o glad tjej , tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på henne .. Men hon d´ska då ha dagens Ros .. för att hon var så himla glad o trevlig!!!

Nej nu får jag ha skrivit nog för idag ... ska packa upp min skärmatta ,kniv o trasiga linjal....*L* Ha det gott i den så kallade våren !  

Ovido - Quiz & Flashcards