Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Jag har inte regnat bort...

Av Elle - 14 augusti 2010 10:05

om Du trodde det ..*L*  Här forsade regnet ner i förrgår natt, Har nog inte upplevt så mycket regn på en gång ngn gång förut.. Åskan gick också men det var värre åskväder för ett tag sedan hemma i Stenungsund.

Tro mej eller ej men katterna struntade helt i ovädret o var ute nästan hela tiden ... Det finns många små hus här att ligga under o kolla in vad som sker utanför regnskyddet . I regnets spår blev en stor bit av grusvägen ett dike... inte underligt eftersom vägen inte var speciellt hårt packad och gruset runnet undan.

 

Hörde talas om att en buss fick assistans av brandkåren här ute i Fjärås då den kört ner i en vattensamling på vägen förmodligen under en viadukt .. Passagerna fick ta sej ut genom en taklucka på bussen .. Det låter konstigt och jag har inte själv läst det så jag kan inte gå i god för att det är sant, men man vet ju inte .. det händer ju konstighter lite här o var .

Idag ska jag åka på bilbingo för första gången i mitt liv!!!! Undrar just hur det ska gå ... har jag nybörjar tur tror Du?  Brukar aldrig vinna... men kanske kanske idag...*L*  Förresten är det roligt att pröva ngt nytt på gamla da´r.....

 

var på Ikea igår ... ja, vi skulle inte ha ngt men kom ut med ett nytt tyg till draperi o gardiner här där vi bor nu .   ikea´s tygavdelning där de säljer metervara hade krymt till nästa ingenting ... kändes mycket tråkigt ... då de haft fräcka tyger förut o jag har köpt en hel del tyg där .

Nu har jag tagit foto med min nya telefon , den tar faktiskt bättre foton än min kamera ... mycket roligt . Tyvärr har jag inte lagt in fotona på datorn ännu men jag ska se vad som kan hända under helgen   o då ska Du få se ... vad som fastnat på linsen. Nu gör jag ett uppehåll... får se till att morna mej ...Ha det gott o regna inte bort !!!

 
 
Madde

Madde

14 augusti 2010 10:57

Hej Elle!

Bilbingo är jättekul och jag önskar dig ett riktigt stort lycka till! :D

Önskar dig även en bra och härlig dag!

Kram! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards