Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Solen skiner ...

Av Elle - 28 juli 2011 10:34

ännu så länge ,har tv ätt på strecket och den är väl snart torr... Igår kom jag till botten i tvättkorgen men det varade inte länge!!! Hur kan två vuxna människor smutsa ner sej så mycket???   Sov it länge idag.. Var uppe 04.15 o drack kaffe..då åkte k. till jobbet, Gick o la mej igen vaknade 6.30 gick upp o åt frukost o tog mina mediciner ... men blev så himla sömnig så sängen lockade ...*L*  Vaknade inte förrän kl 10!!!!  Så utsövd är jag väl...Gjorde undanmassor i går så nu är det bara att stryka all tvätt sen ska dagen ägnas åt det sociala... jag ska skriva en del brev o ringa några samtal.. Det när skönt att kunna lata sej lite . Hade inte varit dumt att få fram symaskinen också för det blir ju áldrig när K. är hewmma.

Nästa vecka öppnar simhallen igen , det ska bli skönt att komma igång med det igen. Tänk att jag hittat ngt som jag tycker är så skönt o bra att motionera på . Synd bara att jag måste ha en bil för att ta mej dit. Kanske bra förresten att det inte blir varje dag som jag åker dit , ett tag när jag gick varje dag så blev jag så trött så jag orkade inte med mej sjä'lv.

Idag är vi bjudna på middag till K.´s son Mikael. Det ska bli skönt att inte behöva laga middag i eftermiddag.

Har två kameror som jag hittat som jag vill köpa ... nja , inte bägge två utan en av dem men vet inte vilken jag ska välja. En kostar ca 3000:- och den andra 4000:-    men får nog vänta lite tills jag sparat lite till så hålet i min plånbok inte blir så stort.       Översta fotot :Mandel

  Understa fotot: Otto

 
 
Ingen bild

Björn

3 augusti 2011 10:53

Hej Elle! Här är kameran jag pratade om: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=819465

Fanns för 3700 nu :)

/björn

Elle

27 augusti 2011 11:39

Tack Björn. Jag har kollat kameran o jag har ännu inte bestämt mej vilken jag ska köpa! Kram, Elle

 
Margit

Margit

13 augusti 2011 15:41

Så fina kissemissar..du visar!!
Kram!

http://margiholm.blogg.se

Elle

25 augusti 2011 15:50

Hej Margit! Jag försöker komma till Din blogg men det fungerar inte ... Har Du tagit bort den? .. Ha det gott ,Kram, Elle

 
Madde

Madde

17 augusti 2011 11:47

Hej kära Elle! :D

Har inte hört från dig på ett bra tag men jag hoppas att allt är bra med dig. Väldigt tråkigt med din katt Otto. Man sörjer dem något kopiöst när de går bort. De är ju familjemedlemmar, ens små bebisar. Ja fy vad livet är orättvist ibland.
Själv tänkte jag sy gardiner till sovrummet idag. Lille herr Zero klättrar nämligen uppför gardinlängderna för att sedan gå balansgång via gardinstången för att till slut hoppa över till våra garderober. Så jag har bestämt att innan det händer en allvarlig olycka så kommer det bara bli gardinkappor där inne i fortsättningen. Man försöker ju skydda dem så långt det bara går. Ja se missar. Full fart eller bara sova. Ja, de är för härliga de små sötnosarna. =)

Annars så hoppas jag att eran sommar har varit bra och önskar er en underbar och härlig fortsatt vecka.

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

Elle

25 augusti 2011 15:51

Hej Madde!
Ja, det är tomt utan Otto... men Åskar är mycket mera hemma hos oss nu . och bra har vi annars haft det i sommar. Kram, Elle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards