Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Äntligen...

Av Elle - 20 juli 2011 20:49

ska jag skriva några radet ... Först o främst vill jag be Dej om ursäkt för att jag inte skrivit förr... Har inte ens varit här inne... förrän nu  i kväll.

Tid  har jag väl haft men orken att skriva den har inte funnits där och så den 5 juli hände ngt mycket ledsamt ... Vi fick åka till Blå Stjärnan i Gbg o ta bort Otto. Otto min älskade kisse hade antingen blivit påkörd elller fått en propp. En granne som bor på andra sidan berget ringde o sa att han kom vrålande o kunde inte stödja på sina bakben... Vi slängde oss i bilen o for dit... ingen veterinär fanns att få tag på här ,klockan v ar 20.30-- så det var ilfart net till Blå Stjärnan. Hela tiden vrålade han .. ja, han skrek inte ... o så bet han varje gång det gjorde ont --- så jag v ar alldeles sönderbiten när vi kom dit men vad gjorde det ... Han hade kunnat få bita mej så mycket han vill bara han inte hade haft så ont stackarn.  Väl därnere så sa veterinären att det antingen var knäckt ryggrad eller proppar... Propparna visade det sej att hon trodde mest på  , eftersom han hade så ont .  Hela hans bakkropp var redan kall... så det fanns inget att göra ... två smärtstillande sprutor fick han med en stunds mellanrum oc h sedan väntade de en liten stund med att ge honom den sista sprutan.... Så de sista minutrarna  innan han fick sluta hade han inte ont o han tittade så stort på mej o tårarna forsade från mej ner på honom ... Ja, nu gråter jag igen....bara jag tänker på honom... Stackar Åskar han märker att Otto är borta ... går inte ut så långa stunder .... men  nu ikväll har han varit borta några timmar ... efter att ha varit hemma hela dagen .

Igår var jag o hämtade "hem" lille Otto`s urna...´, han ska få vila i min sons trädgård så småningom...


Sommaren har väl varit bra hittintills jag tycker inte att det gör så mycket att det regnar mellan varven... Jag hoppas att jag ska skärpa till mej o skriva lite här emellanåt. Nu får Du ha  det bra... och så , tack för alla kommentarer...  

 
 
Lena

Lena

27 juli 2011 20:39

Jag beklagar verkligen det din drabbates av och att han blev upphittad och slapp lida längre än det gjorde. Han har det säkert bra med alla andra katter i katternas himmel. Där är det alltid bra väder för katter och gott om kompisar och god mat.
Hoppas du kan njuta av katten som du har och att det lindrar.
Kram!

http://notoriskstickare.blogspot.com

Elle

28 juli 2011 10:31

Hej Lena! Jo, jag är så glad över att han orkade dra sej upp till grannen och att de ringde till mej... Åskar har nu blivit mycket mera kelen och även det är ju en tröst..Kram,. Elle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards