Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Hej igen!

Av Elle - 13 januari 2011 09:47

Hej Kära syster!!!*L*  ja, hej på Er andra också!  har haft "skrivkramp" eller vad ska man kalla det  tro...???  Fått ner några rader här har det iallafall inte blivit.  

Idag när jag vaknade var det julkortsmotiv igen utanför fönstret!!   Tänk vad vacker denna vinter varit ... men jobbig  på sätt o vis också. Kylan har varit enorm tycker jag , vattnet i tvättstugan frös.. men nu hat det tinat igen ,tack o lov.. halkan är väl det som är värst nu trot jag ,för den mesta snön regnade bort här för några dagar sedan   . Visserligen kom dt väl en dm. igår natt och så lite i natt igen.

Tänk Otto var ute över 24 timmar i sträck när det var -19 grader... men här finns gott om hus där det går att krypa under och ligga vid ngt vart rör... eller så. Ingen nöd hade det gått på honom ... men hungrig var han förstås när han behagade komma hem.   Nu har han varit ute sedan igår kväll och ännu har jag inte sett röken av honom... men vår lille Åskar   har brått att komma in sedan han gjort sina behov... Det är en riktg liten "huskatt"   vill hålla kollen på oss här hemma ... ligger alltid i samma rum där vi vistas.

Nej nu väntar symaskinen..... var på Göksäter igår och köpte tyg och givetvis köpte jag för lite ...men jag får väl trolla , iallafall göra ett försök!  Ha det gott o kram till Dej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards