Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Såg en julgran.....

Av Elle - 19 oktober 2010 16:55

på Ikea för en vecka sedan!!!!! Är det inte lite tidigt att börja med gran nu?  Jag tycker det iallafall.

Var så länge sedan jag var här inne på bloggen så jag fick fundera innan jag kom på vad för lösen ord jag har här .. Det är ju inte klokt ,jag som älskar att skriva tar men´j inte tid att skriva i blóggen en gång. 

Idag har vi varit med kompisar på Sklroten i Kinna o köpt tyg!!!  Massor av ryg så nu har jag att göra .. ska sy gardiner till vårt stora fönster i köket . Fönstret är 5,25 långt ... och vi ska ha 6 längder... rödovitrutigt med vitt tyg upptill o en liten spets mellan det rutiga o det vita ..

Jag ska fota det så fort det blir färdigt  .. köpt tyg till panellängder som vi ska göra en liten "vägg" av o de ska vara dubbelsydda . Var sedan på ett annat ställe Almedahls och köpte ett underbart tyg med svart botten med löv i höstfärgerna .. ett helt annat pris men så tjusigt .. Det ska jag sy kuddar av till vår svarta soffa och en liten löpare till bordet.    Ja, att sy för att sälja tror jag att jag får lägga ner för tillfället ... vi har ännu inte kommit i ordning här och nu ska vi upp till Stenungsund för att göra i ordning min lägenhet för att ´hyra ut den.  Hoppas det fungerar .  

 

Ne, nu ropar köket på men ... Ha det gott ! o så kramen vill vill jag inte glömma !!!! Kram! alltså ... *L*

 
 
kurrelina

kurrelina

20 oktober 2010 12:25

Jo du, jul redan och det är inte klokt, jag var på rusta i Barkarby förra veckan och där var halva varuhuset fyllt med julsaker....hu så hemskt.

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

20 oktober 2010 19:03

Hej Goa Elle! :D

Först så vill jag tacka dig för din gratulation till mig! Blev så glad så! :D

Julpynt ja! Det har börjat visa sig lite här och där och jag håller med dig att det är allt i tidigaste laget. Nog för att det är mysigt men oktober kunde ju fått övergå i novenmber åtminstone. Allt för att försöka sälja så mycket julklappar som möjligt. Kan ju tala om att då fungerar ju inte julpyntet på mig i alla fall. Jag brukar nämligen alltid vara ute i stund vad det gäller julklappshandlingen. Hihi!

Ska bli kul att se bilder här senare på hur ni har fått det i vagnen. Jag väntar med stor nyfikenhet. ;-)

Annars så hoppas jag att allt är bra med er och missarna.

Önskar er alla en underbar och trevlig fortsättning på denna kväll! =)

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

7 november 2010 13:00

Här var det fullt upp ser jag och alltid kul med lite nytt, det påminner mig om att jag nog ska ta och tvätta fönster och byta gardiner jag me..
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

15 november 2010 11:01

Hej vännen! :D

Hoppas att allt är bra med dig. Har inte sett dig här inne på ett tag och jag hoppas att det inte hänt dig något.

Vilket fall så önskar jag er ALLA en underbar och härlig dag!

Många många kramar! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

Elle

17 november 2010 09:53

Hej! ej inget tråkigt har hänt ... men jag har haft fullt upp o tiden vill inte räcka till.. Krama, elle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards