Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Torsdagväder....

Av Elle - 18 mars 2010 09:57

är det när det är vällinggrått ute?  Så är det idag ialafall... funderar om jag ska göra som mina små älsklingar som ätit sin frukost  i form av torrfoder o lite sådan där gott sillbitar med sås ... jo , det är kattmat... Nu ligger Åskar på fönsterbrädan h'är vid datorn och Otto har intagit sin plats UNDER min säng ... Såligger de alltid efter frukosten... Nej jag ska inte lägga mej under sängen o inte på fönsterbrädet heller   , det sistnämnda håller då rakt inte för min kropp... Nej det blir inte sängen heller för det står en massa saker på schemat idag .. jag är nöjd om jag får hälften gjort .

Sitter med en socka på ... vart iall sin dar har den andra tagit vägen ..jag lade dem på samma ställe igår kväll men nu är den som bortblåst  ... Kanske ,kanske är det ngn av mina små älsklingar som spelar mej ett spratt... *L*  Jag tror det iallafall... jag kan ´vanligtvis hitta både det ena o det andra på dess mest konstiga ställen  ... Ok, jag är ganska disträ ... men inte i den utsträckningen som saker o ting försvinner för att sen dyka upp rätt som det är.       Jag tycker om denna bloggplatsen   kommer nog att överge min gamla på Metrobloggen ... så småningom .. men ett tagh till ´kör jag parallellt ... Tänk i natt har det varit plusgrader hela natten   o nu är det redan 4 grader varmt  .. det äre så himla skönt att våren är i sikte ... Det tycker väl Du också hoppas jag .....    Är bilden dyster .... Ja, kanske det   men det var den enda jag hade här ... ska importera flera från mitt fotoalbum så jag har ... Ha Nu inte riktigt bra dag .. O KRAM till DEj!

 
 
kurrelina

kurrelina

18 mars 2010 16:19

Kulit värre med en ny bloggvän, jag länkar till dig från min blogg,,,,hoppas det är okej, jag har också katt...bara en och det räcker ganska bra.
Ska bli superhärligt att följa dina havanden för du skriver så trevligt.
ha en fin kväll
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elle - 8 maj 2013 15:02

Ja, detta är något av vad jag virkatdden sista tiden.

Av Elle - 1 april 2013 09:56


Första April… då borde ju våren vara här men det var minus 6 grader när jag kom upp klockan 9… Inte är det vår, inte. Men jag ska i alla fall gå ut i trädgården idag .. och göra det som min onda rygg tillåter. Sedan ska jag sy ,har en...

Av Elle - 12 mars 2013 09:42

biter sej verkligen fast. Igår när vi, min syster och jag var ute och körde såg vi att snön låg kvar på "skuggsidan" . Jag som trodde den var helt borta. Vi tog en tur till Bohus dit "Klädkällaren " har flyttat . Det hade blivit ett nytt fast lite...

Av Elle - 9 mars 2013 16:15

Tiden går så snabbt att jag inte hinner me´. men nu har jag iallafall fått gjort lite av det som jag tycker är roligt .. har stickat dockkläder och virkat en dockfilt... Nu virkar jag en stötte filt(pläd) på beställning. Allt hobbyarbete är hur rolig...

Av Elle - 26 november 2012 17:57


 bra!  Härligt!   Idag har det varit städdag i köket... Har gjort lite mera än jag räknade med att hinna   så nu är det kväll här o jag fortsätter i morgon igen... Den förlamande trötthetskänslan är borta och jag kan inte med ord beskriv ahur skönt d...

Ovido - Quiz & Flashcards